Page 25 - מהות הזוגיות
P. 25

‫מל״ך‬
              ‫נמשך בדיעבד‬
             ‫אל האוהב אותו‪.‬‬

        ‫מסתבר שהמשיכה המינית תלויה בהחלט גם ברושם‬
        ‫המתפתח‪ ,‬בחוויה המצטברת וברגש המתהווה‪ .‬אומנם‪,‬‬
        ‫לא ניתן לשער מראש‪ ,‬האם וכיצד תתעורר המשיכה‬
        ‫המינית‪ ,‬אך עובדה היא‪ ,‬שמשיכה מינית‪ ,‬שהתעוררה‬
        ‫בעקבות היכרות מעמיקה עם התוכן והערכים‪ ,‬אשר‬
        ‫מצידה גרמה להתפתחות האהבה הזוגית‪ ,‬עדיפה‬
        ‫שבעתיים על פני משיכה מינית‪ ,‬שרק בעקבותיה‬
        ‫התפתחה האהבה (בד״כ זו תהיה התאהבות חולפת)‪.‬‬
        ‫הטעם לכך נגזר מסדר החשיבות (ההיררכיה) של‬
        ‫הכוחות המנהלים אותנו — המחשבה (מוח)‪ ,‬הרגש‬
        ‫(לב) והיצר (כליות)‪ .‬מי שמנוהל בסדר זה של הכוחות‬
        ‫מתקרא — מל״ך (ראשי תיבות)‪ .‬מלך מי שבוחר באופן‬
        ‫מושכל את מושא אהבתו‪ .‬מלך מי שמעניק את אהבתו‬
        ‫לראוי לה במערכת יחסים הדדית‪ ,‬שוויונית‪ ,‬בריאה‬
        ‫ובת קיימא‪ .‬מי שמנוהל בסדר הפוך של הכוחות (היצר‬
        ‫ראשון במעלה‪ .‬אחריו הלב ובתחתית השכל הישר‪ ,‬ככלי‬

                      ‫אין חפץ בו) מתקרא — לא כלום (אפס)‪.‬‬

‫‪23‬‬
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30